Algemene voorwaarden.

Als klant (jij, de opdrachtgever) ben je het aanspreekpunt voor je bedrijf of organisatie. Je gaat ermee akkoord om te voorzien in alles wat nodig is om het project uit te voeren, inclusief bedrijfsnaam, eventuele beelden en andere informatie als en wanneer dat nodig is en in het formaat dat wordt gevraagd.

Ik (Claire Vanderhaeghen/The hedgehog Comm V, de uitvoerder) heb de ervaring en kennis om je de service te bieden die van mij wordt gevraagd en zal dat ook doen op een professionele manier, binnen de afgesproken termijn. Bovendien garandeer ik te allen tijde discretie en/of geheimhouding van alle informatie die mij wordt gegeven.

 

Communicatie

Een goede communicatie is belangrijk, ik vraag je dan ook dit goed door te lezen en te respecteren.

  • De communicatie tussen de uitvoerder en de opdrachtgever op een project verloopt via e-mail (claire@hetbrandt.be). Via dit kanaal is het makkelijker om terug te blikken op bepaalde vragen of aanpassingen uit het verleden. Zo behouden we makkelijker het overzicht en kan het project vlotter verlopen. Ik vraag je bewust om niet te communiceren via WhatsApp, Facebook Messenger, telefoonberichten of andere apps.

  • Ik ben beschikbaar maandag tot en met vrijdag tussen 11:00u en 16:00u. Ik vraag je dan ook deze uren te respecteren en niet uit te gaan van of te vragen om avond- of weekendwerk.

  • Ik probeer binnen de 48 uur te reageren op je e-mails, tenzij deze verstuurd werden na vrijdagmiddag 15:00u. Dan zal ik pas antwoorden op maandag.

  • Ik kan je in onze communicatie vragen om feedback door te sturen tegen een bepaalde datum of tijdstip om de doorlooptijd van het project te respecteren. Als ik later dan gevraagd antwoord krijg, dan kan het project mogelijk vertraging oplopen en kan de oorspronkelijke deadline niet langer gegarandeerd worden.

  • Beide partijen aanvaarden elektronische communicatie - zoals e-mail - als bewijsmiddel.

 

Rebranding

Ik maak voorontwerpen voor je nieuwe logo en leid daar in een tweede fase de verdere huisstijl vanaf. Dit contract met bijhorende offerte omvat 3 initiële logodesigns (mogelijk in zwart/wit) en de mogelijkheid tot twee revisierondes bij ieder onderdeel van de uitwerking van de huisstijl en/of website waarin de opdrachtgever de nodige feedback mag geven en aanpassingen mag vragen. Naarmate de complexiteit van de opdracht kunnen dat er meer of minder zijn. Op deze manier wordt de feedback gebundeld, waardoor de uitvoerder een overzicht kan bewaren over welke aanpassingen er moeten gebeuren.

  • Als er na het aangegeven revisierondes nog geen definitieve goedkeuring is, kunnen verdere aanpassingen worden uitgevoerd aan de uurprijs van € 125.

  • De uurprijs van € 125 geldt ook wanneer jij als opdrachtgever extra’s aanvraagt die niet opgenomen werden in de offerte voor de opdracht. Als er extra materialen worden gevraagd, zal ik de gepresteerde uren bijhouden en aan jou doorgeven via Toggl.

  • Eventuele aankopen van beelden, lettertypes of andere grafische elementen die nodig zijn voor het project zullen, na overleg, gebeuren en doorgerekend worden.

  • De opdracht is afgerond wanneer ik alle nodige materialen heb overgedragen aan jou, de opdrachtgever. Als er na de overdracht nog aanpassingen of extra materialen worden gevraagd, zal hiervoor de uurprijs van € 125 worden gehanteerd en zal ik de gepresteerde uren bijhouden en doorgeven via time management software Toggl.

  • Wanneer jij als opdrachtgever na het opleveren van de nodige materialen (logo, illustraties, iconen, …) besluit om zelf aanpassingen te doen en er loopt iets mis, dan is dit jouw verantwoordelijkheid. Als ik moet worden ingeschakeld om de gemaakte fouten terug recht te trekken, dan zal ik hiervoor het uurtarief van € 125 hanteren.

  • Het goedkeuren van een ontwerp (teksten of tekeningen) voor druk ontslaat The hedgehog Comm V van alle verantwoordelijkheid voor taalfouten, vergissingen, ontbrekende elementen, enz.

  • Voor drukwerk is The hedgehog Comm V enkel verantwoordelijk voor het ontwerp en de aflevering van een drukklare PDF. De kwaliteit van het afgeleverde drukwerk is de verantwoordelijkheid van de drukkerij. Indien het drukwerk niet aan de vooropgestelde vereisten voldoet of beschadigd is, kan dit niet op The hedgehog Comm V worden verhaald, en dit kan geenszins leiden tot het niet voldoen van de eindfactuur.

Planning en annulering

  • Indien jij als opdrachtgever een order annuleert vòòr de start van het project, ben je gehouden tot de betaling van een forfaitaire schadevergoeding van 25% op het totaalbedrag van de bestelling, onverminderd alle andere bijkomende schadevergoeding wegens administratieve kosten, uitvoeringskosten, en dergelijke. 

  • Wanneer jij als opdrachtgever tijdens het uitvoeren van de opdracht de opdracht afbreekt, dan ben je verplicht de reeds gepresteerde werkuren te vergoeden. Je krijgt uiteraard het reeds gemaakte werk ter beschikking. Indien ik voor de uitvoering van jouw rebranding tijd heb gereserveerd, dan ben je gehouden tot een vergoeding van 50% op het totaalbedrag van de bestelling.


Leveringstermijn

  • Iedere leveringstermijn of deadline is een indicatie (met uitzondering van het fast track service traject – zie hieronder), ook indien dit niet uitdrukkelijk vermeld is. De leveringstermijn is niet bindend, tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen en schriftelijk vermeld. Het niet nakomen van de overeengekomen leveringstermijn, ongeacht de oorzaak, geeft in geen geval recht tot annulering van de bestelling, een schadevergoeding of een korting op de afgesproken prijs.

  • Je gaat ermee akkoord om mijn werk te beoordelen, feedback te geven en akkoord of bevestiging te geven binnen een korte termijn. Deadlines werken in twee richtingen en je bent ook gebonden aan afgesproken data. Ik kan enkel een afgesproken deadline respecteren als ik feedback krijg op de afgesproken datum.

  • De fast track service (vermeld als ‘Raspberry Baret Bundle’) is een rebranding project met een deadline van 14 kalenderdagen (na aanvang van het project) waarbij je voorrang krijgt in mijn planning. Je krijgt hierbij de garantie dat ik met jouw project kan starten binnen de 2 dagen na betaling van de voorschotfactuur en dat het project wordt opgeleverd binnen de 14 dagen na aanvang van het project.

Intellectuele eigendom

Auteursrecht is een belangrijk onderdeel van het werk dat ik doe.

  • Jij, als opdrachtgever, bent zelf verantwoordelijk om na te gaan of je beschikt over het auteursrecht of de intellectuele eigendom op het materiaal dat je aanlevert voor het project (bv. foto’s, naam, merknaam, teksten, illustraties,…). Je garandeert me dat alle teksten, namen, beelden, graphics, illustraties, foto’s, trademarks of andere ontwerpen die je me bezorgt voor gebruik in een ontwerp ofwel in eigen bezit zijn of dat je de toestemming hebt om ze te gebruiken. Ik als uitvoerder ben niet aansprakelijk mocht je toch materiaal hebben aangeleverd dat niet de regels van het auteursrecht en intellectuele eigendom volgt.

  • Wanneer de volledige factuur is voldaan, wordt het copyright overgedragen als volgt:
    Zolang geen nadere afspraken tussen Claire Vanderhaeghen en de opdrachtgever worden gemaakt met betrekking tot de overdracht van het eigendomsrecht op het materiaal, zoals werktekeningen, prototypes, ontwerpschetsen, definitieve ontwerpen e.d., blijven deze eigendom van Claire Vanderhaeghen.

  • Bronbestanden zoals Indesign-, Photoshop-, Illustrator- en RAW-bestanden worden niet overgedragen aan de opdrachtgever, tenzij anders vermeld in de offerte. In dat geval wordt voor het overdragen van deze bestanden een meerkost gerekend.

  • Ik bezorg je de digitale bestanden in de gangbare formaten (PDF, jpg, png) die je best veilig bewaart omdat ik niet verplicht ben alle documenten te bewaren die zijn gemaakt in het ontwerpproces.

  • Ik toon graag het werk dat ik voor jou heb gemaakt om met andere mensen te delen. Ik hou me dus het recht voor om het afgewerkte project te tonen en ernaar te verwijzen, als onderdeel van mijn portfolio. Eveneens kan ik over het project schrijven in artikels, boeken, social media of op websites.

  • Ik kan voor promotiedoeleinden als referentie verwijzen naar mijn creaties met vermelding van de identiteitsgegevens van de opdrachtgever, tenzij dat uitdrukkelijk anders is overeengekomen.


Tekstinhoud

Ik ben niet verantwoordelijk voor het schrijven van teksten, headlines of copy in welke vorm dan ook, tenzij duidelijk vermeld in de oorspronkelijke taakomschrijving. Ik kan echter teksten, headlines en/of copy voorzien aan het uurtarief van € 150.


Wijzigingen en correcties

  • De afgesproken prijs van je rebranding, zoals vermeld in de oorspronkelijke offerte, is een vaste prijs, gebaseerd op de schatting van het aantal uren die ik nodig heb om het project uit te voeren zoals jij dat hebt omschreven en die het mij mogelijk maken om zo creatief mogelijk te zijn om jouw rebranding onder handen te nemen. Ik geef geen kortingen, tenzij uitdrukkelijk vermeld o.w.v. een actie of promo.

  • Als je graag van idee verandert, extra ontwerpen, functionaliteiten of toepassingen toevoegt, dan is dat geen enkel probleem. Alle bijkomende werk wordt aangerekend aan het uurtarief van € 125 zoals vermeld in de oorspronkelijke prijsofferte.

  • Tijdens het proces kan het gebeuren dat ik je vraag om verzoeken schriftelijk of via e-mail te sturen zodat ik eventuele veranderingen kan bijhouden.


Betalingen

Alle vermelde prijzen zijn exclusief btw (21%), exclusief de aankoop van lettertypes en/of foto’s en ander materiaal dat nodig is de opdracht te voltooien. Deze aankopen worden steeds met de klant besproken alvorens uit te voeren.

  • Aan het begin van iedere opdracht wordt een voorschot van 30% van de totale projectprijs gevraagd, tenzij anders afgesproken. Dit voorschot moet betaald zijn voor de opstart van het project. DIY branding advies-sessies moeten onmiddellijk, volledig en voor aanvang van de sessie voldaan zijn.

  • Wanneer de opdrachtgever besluit de opdracht af te breken, bekijk ik in welke mate het project reeds is uitgewerkt en verreken ik de effectief gepresteerde uren. Als dit bedrag hoger ligt dan de reeds betaalde voorschotfactuur, dan wordt het verschil verrekend in de slotfactuur.

  • Alle facturen moeten binnen de 14 kalenderdagen betaald worden, tenzij er een andere afspraak schriftelijk overeen is gekomen.

  • Als de factuur na de 14 aangegeven kalenderdagen niet betaald werd, zal er een eerste herinnering volgen.

  • Als de factuur vijf werkdagen na de eerste herinnering nog niet betaald werd, wordt een tweede herinnering gestuurd.

  • Als de factuur een maand na de oorspronkelijke vervaldatum onbetaald blijft, dan worden aanmaningskosten aangerekend van 10% van het totale factuurbedrag, vermeerderd met de wettelijke verwijlinterest (minimum 50 euro) en dit van rechtswege en zonder ingebrekestelling.

  • Klachten moeten per aangetekend schrijven gemeld worden binnen de 8 dagen na factuurdatum.

  • Geschillen worden enkel beslecht voor de rechtbanken van Antwerpen en Belgisch recht is van toepassing.


DIY branding advies-sessie

DIY branding advies-sessies zijn onmiddellijk betaalbaar en moeten volledig voldaan zijn voor aanvang van de eigenlijke sessie. DIY branding advies-sessies kunnen online worden ingepland na betaling via een digitale kalendertool (Calendly). Een reeds geplande strategische sessie kan geannuleerd en verplaatst worden, op voorwaarde dat dit ten laatste 24 uur voor aanvang van de oorspronkelijk geplande strategische sessie gebeurt. Een annulatie later dan 24 uur voor aanvang van de geplande sessie geeft geen recht tot terugbetaling. De strategische sessie gebeurt via een online meeting tool naar mijn keuze (videochat) en duurt 90 minuten. Er kan in geen geval aanspraak gemaakt worden op terugbetaling na de strategische sessie.
Beslis jij als klant na de DIY branding advies-sessie om alsnog een brandingtraject bij me aan te kopen, dan zal het reeds betaalde bedrag van de strategische sessie in mindering worden gebracht op de totaalfactuur van de branding.

Privacy

Je persoons- en bedrijfsgegevens worden door The hedgehog Comm V, Fruithoflaan 100 / 43, 2600 Berchem (Antwerpen), tel 0486 40 16 92, verwerkt voor klantenbeheer op basis van de contractuele relatie als gevolg van je bestelling/aankoop en voor direct marketing (om je nieuwe producten of diensten aan te bieden of op de hoogte te houden van recente projecten van The hedgehog Comm V.) en dat op basis van het gerechtvaardigd belang van The hedgehog Comm V om te ondernemen. Indien je niet wilt dat The hedgehog Comm V je gegevens verwerkt met het oog op direct marketing, volstaat het om me dat te laten weten via claire@hetbrandt.be. Via dat adres kan je ook altijd vragen welke gegevens ik van jou heb bewaard en kun je ze verbeteren of laten wissen, of vragen ze over te dragen.

 

Wettelijke bepalingen
Als om een of andere reden delen van deze Algemene voorwaarden niet langer van toepassing zijn, blijven de resterende onderdelen van de Algemene voorwaarden gelden. Hoewel de gebruikte taal van dit contract eenvoudig is, zijn de intenties ernstig. Deze Algemene voorwaarden zijn wettelijk bindend.

Ongewijzigd van kracht sinds 23 juli 2021.